HippHippHurra!

Fylla år måste man ju också göra ibland. 20 hela blev det den här gången så när jag var i Sverige senast passade jag på att bjuda på tårta a'la 2års kalas. Det är nog lite så jag fungerar, när jag tycker jag blir för gammal, vilket också hände när jag skulle fylla 14, så bestämmer jag mig för att göra något riktigt otypiskt för min ålder. Som att bjuda på en tåg-tårta. Och så här såg det ut. Min kusin Ellen fick stå för leendet på bilden där vi sorterar godis. Snygg är hon!


-


Super enkel tårta att göra. Glassblock fick ligga på en planka jag hittade i källaren och klädde med folie. Sen är det bara att låta fantasin flöda och hitta på olika saker att transportera på olika vagnar. Jag hade en timmervagn med chokladfingerkex. En bilvagn med ahlgrens bilar. En brädvagn waffers. En vagn med trekantiga lådor av toblerone och en vagn med runda lådor av non-stop. Loket fick en skorsten och fönster av fruktgodisar. Alla vagnar fick hjul av ballerina kex och så serverade jag med hallonsås till. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0