Klädkod

SverigeSverige. Anledningen till att jag åker dit är en begravning. Välsignad som jag är så har jag bara gått på en innan, dock medför det vissa problem då jag har noll koll på vett , etikett och klädkoder på begravningar. Så  jag frågade mamma. Dessa svar har jag fått hittills i ordning:
- Ha nåt diskret. Alla färger går bra
-Moster Sonja säger att alla ska ha svart
-Mormor säger att långklänning är okej
-Du måste ha svarta strumpbyxor
-Helst inte långklänning förresten
-AnnaCarin säger inte svarta strumpbyxor
-Klackskor är okej till långklänning
-Har du inte heltäckande armar måste du ha kofta på dig hela tiden
-Mönstat går bra
-Inte klackskor förresten
-Man har inte smycken som syns
-Mormor säger att dräckt är klädseln
-Pärlhalsband, sa jag att man ska ha det?
-Inte för utmanande okej?
-Nej, du kan inte ha vinterkängorna
-ÄH.KÖP VAD DU VILL


tack

Kommentarer
Postat av: Joakim Johansson

Jag skulle föreslå något svart. Det är nästan aldrig fel. Det klassiska är förstås en svart dräkt, vit blus, pärlhalsband, svarta strumpbyxor och svarta lågklackade skor. Det beror ju lite på, vem det är som skall begravas. Men - svart är sällan fel. I kyrkan bör man heller inte, som någon påpekar, vara baraxlad.



Långklänning skulle jag inte rekommendera.

2011-08-04 @ 08:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0